PsychoDietetyk

Psychodietetyka

Jakich diet nie należy stosować?

Oferta diet na portalach internetowych jest olbrzymia. Podobnie jak cudownych metod na schudnięcie. Chcecie schudnąć we śnie? Schudnąć licząc  oddechy albo robiąc jedno ćwiczenie dziennie?  Wyobraźnia ludzka ( ale i naiwność) nie zna granic. Diety-cud obiecują najczęściej więcej aniżeli uda się nam osiągnąć nawet przy reżimowym ich stosowaniu. Jednak to nie niestracone kilogramy stanowią największy problem przy ich stosowaniu, ale negatywne skutki jakie mogą wyrządzić Twojemu organizmowi! Tego, że „dieta tasiemcowa” czy „wacikowa” na pewno są szkodliwe, każdy domyśli się sam i nie trzeba tego nikomu wyjaśniać. Jednak co z dietami reklamowanymi jako opracowane przez wybitnych specjalistów czy lekarzy ? Jeżeli nie mamy możliwości (ani czasu) na sprawdzenie skąd pochodzi dana dieta , powinniśmy nauczyć się rozpoznać dobrą ( zdrową) i złą (szkodliwą dla organizmu) dietę.

Jak można rozpoznać dobrą ( czyli zdrową i skuteczną) dietę?

Oto zalecenia ekspertów. Przeczytaj uważnie !
1.    Dobra dieta jest zróżnicowana. Syci i smakuje.
2.    Dobra dieta nie wprowadza restrykcyjnych ograniczeń i nie oferuje gotowych produktów do sprzedaży
3.    Dobra dieta uwzględnia zarówno osobiste preferencje co do ulubionych jak i nie lubianych potraw lub produktów
4.    Dobra dieta powoduje spadek masy ciała powoli i krok po kroku
5.    Dobra dieta promuje nowy (zdrowy!) styl odżywiania i życia
Nie stosuj diety, która:
1.    Jest niezrównoważona i oparta wyłącznie na jednej grupie produktów.
2.    Spożycie kalorii jest mniejsze niż 1200 kalorii dziennie.
3.    Dieta obiecuje utratę wagi bez długofalowych zmian w nawykach żywieniowych.
4.    Dieta obiecuje duży spadek masy ciała w krótkim czasie np.:  4 kilo w 3 dni.
5.    Dieta „gwarantuje sukces” bez Twojego udziału.
6.    Dieta jest połączona ze sprzedażą specjalnych, gotowych produktów odchudzających.
Pamiętaj, że  zdrowa dieta polega na przyjmowaniu odpowiednich ilości niezbędnych składników odżywczych i wody.
WHO ( Światowa Organizacja Zdrowia) rekomenduje – jako zdrowe odżywianie:
•    Ograniczenie spożycia tłuszczów jako źródła energii, zastąpienie tłuszczów nasyconych tłuszczami nienasyconymi oraz eliminacja kwasów tłuszczów trans.
•    Zwiększenie spożycia warzyw i owoców, roślin strączkowych, produktów pełnoziarnistych, orzechów.
•    Zmniejszenie spożycia cukrów prostych
•    Zmniejszenie spożycia soli (sodu), spożywanie tylko soli jodowanej.
Skutki stosowania złej diety to nie tylko znany wszystkim efekt jo –jo (czyli dodatkowe kilogramy).
Zła dieta spowalnia metabolizm, powoduje zaparcia, bóle głowy, osłabienie organizmu, może uszkodzić nerki, wątrobę, przyczynić się do depresji .
Nie pozwól, alby ktoś zarabiał żerując na Twoim problemie! Jeśli ktoś obiecuje cuda w krótkim czasie i bez Twojego udziału – po prostu kłamie. Nie daj się naciągać!

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
Jakich diet nie należy stosować?, 10.0 out of 10 based on 1 rating

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>