PsychoDietetyk

Psychodietetyka

Proste odchudzanie

Czym jest proste odchudzanie? Wbrew pozorom odchudzanie nie musi być niesłychanie skomplikowanym procesem.

Wystarczy pamiętać o kilku zasadach:

1.Wyznacz realistyczny cel.

Jeśli w krótkim czasie szybko schudniesz … w krótkim czasie szybko przytyjesz. Pamiętaj, że szybka utrata wagi nie jest ani zdrowa, ani trwała. Specjaliści mówią, że prawidłowe odchudzanie to utrata 0,5 do 1 kg tygodniowo.

2. Ruszaj się!

Mięśnie zużywają energie i pomagają schudnąć. Nie jest ważne jaki rodzaj sportu będziesz uprawiać. Najważniejsze, żeby sprawiał ci przyjemność.

Jeśli masz zamiar chodzić na siłownie, kup sobie strój, w którym będziesz dobrze wyglądać i w którym będziesz się świetnie czuła.

Jeśli chcesz biegać, nie oszczędzaj na doskonałych butach.

Jeśli na myśl o „uprawianiu sportu” dostajesz gęsiej skórki zacznij chodzić na dłuższe spacery, albo po prostu puszczaj w domu ulubioną muzykę i tańcz!

Dzięki codziennemu treningowi nie tylko rozbudują się twoje mięśnie, dzięki czemu będziesz mogła spalic więcej kalorii, ale twojemu ciału będzie łatwiej walczyć ze stresem.

3. Nie rób zakupów, kiedy jesteś głodna

Jeżeli idziesz do sklepu i jesteś głodna, zwykle masz ochotę na wszystko, a już najbardziej na takie produkty, które najszybciej zaspokoją twój głód. Nie sprawdzasz wówczas, czy to co kupujesz jest zdrowe, tylko wrzucasz do koszyka wszystko to, co w domu będzie można jak najszybciej „pożreć”: czekoladowe batoniki, chipsy, gotowe dania. Rób zakupy racjonalnie. Najlepiej z wcześniej przygotowaną listą. Nie kupuj produktów, których nie masz na liście.

4.Nie licz kalorii- ale odżywiaj się zdrowo

Ciągłe przeliczanie ile co ma kalorii powoduje wyłącznie frustrację i obsesyjne myślenie o jedzeniu. Zapomnij o tym. Lepiej kieruj się prostą zasadą: jem to co zdrowe, a zdrowe jest to, co jest najmniej przetworzone.

5. Zmniejsz porcje

Nakładaj posiłki na małe talerze. Jedz powoli, delektuj pożywienie małymi kęsami. Ciesz się jego kolorem, zapachem i smakiem. Organizm potrzebuje około 20 minut na ‘zarejestrowanie” uczucia sytości. Jeżeli spożywasz posiłek szybko, na dodatek rozpraszając uwagę oglądaniem telewizji nie dostrzegasz momentu, w którym twój żołądek jest już pełen.

6. Uważaj na produkty „light”

Produkty „light” charakteryzują się tym, ze jeśli są reklamowane, jako takie, które mają mniej niż „normalne” zawartości tłuszczu, to zawierają więcej węglowodanów i odwrotnie. Często kupowanie takich produktów, kończy się tym, że jesz dwa razy więcej, usprawiedliwiając się, że skoro produkty są „light” to przecież nie tuczą. Jeżeli rzeczywiście chcesz jeść produkty uboższe w tłuszcz, wprowadź zmiany do codziennego menu – zamiast smażyć gotuj na parze albo opiekaj, zamiast wieprzowiny jadaj drób, nie dodawaj do ziemniaków masła, zamiast śmietany używaj jogurt.

7.Zredukuj stres

Niestety świat jest podzielony na tych, którzy w stresie nie mogą nic jeść – i ci zwykle pozostają szczupli i tych, którzy w stresie spożywają olbrzymie ilości, zwłaszcza słodyczy . Tym drugim, jedzenie pozwala zredukować napięcie. Prowadzi to do powstania błędnego koła – jem bo jestem gruba, jestem gruba bo zbyt dużo jem. A zatem naucz się innych firm rozładowania napięcia: może to być sport, masaż, kąpiel

8. Rozpieszczaj swoje ciało i swoją duszę

Nie można odchudzania traktować jako kary za to, że się przytyło. Przeciwnie, skoro zdecydowałaś się zadbać o swój organizm, powinnaś się za to nagradzać. Zapisz się do dobrego klubu fitness nie po to, żeby się tam katować, ale po to, żeby chodzić na masaże czy korzystać z sauny (oczywiście przy okazji przyda się trochę poćwiczyć). Wychodź z domu: do kina, do teatru, na koncert. Im bardziej będziesz zajęta sprawianiem sobie przyjemności, tym łatwiej będzie ci zapomnieć o przyjemności jaka daje jedzenie.

9. Nie używaj słów „nigdy” i „zawsze”

Jeżeli jesteś łasuchem, to założenia typu: nigdy więcej nie będę jeść słodyczy nie mają sensu. Z reguły, w takich przypadkach ludzie wytrzymują trzy dni. Na dodatek kiedy się rzucą na ten wymarzony kawałek czekolady czy pączka rzucają jednocześnie dietę, uważając, że i tak nie są w stanie jej sprostać i pocieszają się kolejnym pączkiem albo kawałkiem czekolady, bo” znów się nie udało”.

Im mniej restrykcyjne są założenia diety tym łatwiej i chętniej przyzwyczaisz się do nowego sposobu odżywiania. Wprowadź sobie jeden albo dwa dni, w którym będziesz jeść słodycze – ale określ ich ilość.

10. Wizualizuj, wizualizuj, wizualizuj

Zamknij oczy i wyobrażaj sobie, że JUŻ i TERAZ osiągnęłaś wymarzoną figurę. Jaka jest reakcja twojego otoczenia- przyjaciół, znajomych. W co jesteś ubrana? Jak się zachowujesz? Im bardziej włączysz swoją podświadomość, tym łatwiej i szybciej uzyskasz wymarzone efekty.

Najlepsza dieta – poczytaj więcej

Najlepsza dieta – poczytaj więcej

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (2 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +2 (from 2 votes)
Proste odchudzanie, 10.0 out of 10 based on 2 ratings

Komentarze

Liczba komentarzy 4: “Proste odchudzanie

  1. INDEKS GLIKEMICZNY.

    INDEKS GLIKEMICZNY. To BŁĘDY merytoryczne i NIEprawdy BIOLOGICZNE.
    MM.4.
    TEMAT: Pseudo metoda, oparta na masie pomyłek oraz biologicznym KŁAMSTWIE !!

    Polacy chcą być szczupli i zdrowi dlatego mówią: DOŚĆ szerzenia nieprawd i KŁAMSTW ze strony piewców Tzw. INDEKSU GLIKEMICZNEGO.

    Dwa niezależne ośrodki diabetologiczne oraz UOKiK przeprowadzą badania mające na celu pełną identyfikację tabel oraz teorii o tzw. INDEKSIE GLKEMICZNYM, którego wskaźniki cyfrowe mające pokazywać odpowiedni wzrost poziomu cukru po spożyciu zawierają ogromnie dużo błędów merytorycznych przyczyniając się od 15 lat do wzrastania fali otyłości i cukrzycy typu 2, u POLAKÓW.

    Po tych badaniach identyfikujących prawdziwe OZNACZENIE pokazujące wzrost poziomu cukru po spożyciu produktów, sprawa zostanie przekazana na powrót do PROKURATURY, a następnie skierowana do SĄDU.
    Po drobiazgowej i pełnej ocenie SĄDU nastąpi odpowiednia FALA wniosków odszkodowawczych ze strony POLAKÓW otyłych i chorych na cukrzycę typu 2, a powodem takiego Ich stanu zdrowia było i jest nadal dostosowanie jadłospisu do zaleceń tzw. INDEKSU GLIKEMICZNEGO, pełnego błędów merytorycznych
    i NIEPRAWD biologicznych.

    Wg tego IG to po czekoladzie 70% się CHUDNIE, a tłuszcz z żółtego sera i szynki wieprzowej organizm człowieka WYDALA wg tej bzdurnej i nieprawdziwej teorii. Ludzie którzy opracowali tabele IG nie mieli
    w ręku glukometru i nie czytali książek biologicznych ze szkoły podstawowej (biologia z 4 klasy).
    Np. maltoza (piwo) wg IG to IG =110, a naprawdę wzrost poziomu cukru po spożyciu 100 gram piwa nie przekroczy 8% wzrostu tj. wzrost jest b. niski. RYŻ biały, wg IG to IG =70, a poziom wzrostu po spożyciu ryżu gotowanego nie przekroczy 20%, czyli też jest niski.
    Chleb ryżowy, czekolada 70% cacao, ciemny chleb, śliwki suszone, arbuz, płatki zbożowe, kukurydza, ZIEMNIAKI, kasze, buraki, frytki, marchewka gotowana, bób gotowany i wiele innych wskaźników IG, do wymienionych tu produktów to zwyczajna: BIOLOGICZNA N I E P R A W D A.

    Np. FRYTKI; zawierają tłuszcz, ale węglowodany wyłącznie z ziemniaka, których to węglowodanów
    w ziemniaku jest ok. 18%, i są to węglowodany (skrobia) które podnoszą poziom cukru po spożyciu nie wyżej niż 20% wzrostu. Skąd więc wysoki IG pokazujący JAKOBY wysoki wzrost poziomu cukru po spożyciu.

    Odpowiedź jest oczywista: MARKETING i TOTALNA BZDURA. Takich przykładów jest B. DUŻO.

    Każdy kto zechce, może sobie te wzrosty sprawdzić własnym glukometrem i NIE jest to TRUDNE !!

    Tzw. Indeks glikemiczny, którym to Polacy są okłamywani, przez ten IG tyją i zaczynają mieć cukrzycę;
    cała prawda o tym fałszywym i błędnym przekazie została przedstawiona w książce,
    pt. _______: PORADNIK ŻYWIENIOWY człowieka w XXI wieku.
    Rozdział nr R46: 5 stron merytorycznego tekstu, oraz dużo przykładów.

    Dlatego też piewcy tzw. IG czując się zdemaskowanymi propagatorami KŁAMSTW swoje frustracje próbują
    niwelować oszczerstwami w kierunku naukowców z IRL KRAKÓW, pogarszając swoją sytuację procesową.
    Jest Ich zaskakująco mało, co potwierdza POLICJA sprawdzając stale IP komputerów.

    Notariusz kompletuje też materiały pokazujące próby dyskredytacji i oskarżania właścicielki instytutu
    i pracowników naukowych o wszelkie zupełnie nieistotne sprawy, regularne i negatywne wpisy
    w internecie, które mają na celu osłabić przekaz ze strony IRL KRAKÓW, również zniechęcić do zakupu książki, pogorszyć wizerunek naukowy, a jest już w sprzedaży uzupełnione 2-gie DRUGIE wydanie.
    (IP komputerów i dane Tych niegodziwych spamerów, oszczerców są znane i potwierdzają to co już od dawna ustaliła POLICJA, a jest jasne i przygotowywane dla SĄDU).

    Zasady, teorie dziesiątki sprzecznych ze sobą tabel dotyczących tzw. INDEKSU GLIKEMICZNEGO, nijak się mają do rzeczywistości wykreowanej przez przyrodę na naszej planecie, procesem o nazwie: życie organizmów żywych na ZIEMI.

    Należy PIĘTNOWAĆ nieuczciwość, celowe i stałe podawanie NIEPRWD czyli prostackie OSZUSTWO !!
    Winno się też przedstawić Ich publicznie i imiennie; co nastąpi już niebawem przy aprobacie SĄDU.
    Musimy mieć świadomość Kto do nas pisze; to ANONIMOWI oszczercy kryjący się za swoją PODŁOŚCIĄ.

    Przecież do Nich nie możesz zadzwonić, bo nie ma gdzie. Nie masz kogo zapytać, o te wpisy w Internecie, dziesiątki sprzecznych ze sobą tabel, dlaczego ? To proste uciekają przed prawdą bo mówią kłamstwa, oszczerstwa i Ich nigdzie nie ma. Do krakowskiego IRL KRAKÓW, zawsze możesz zadzwonić bo są to żywi, realni naukowcy nie poddani żadnym NAUKOWYM REŻIMOM czyli lekko, łatwo mówią PRAWDY BIOLOGICZNE, które zbadali. Warto !!

    Każdy zatem, tak jak nasza wspaniała artystka Pani Urszula DUDZIAK w telewizji tvn poinformowała, powinien się zaznajomić z tabelami tzw. INDEKSU ŻYWIENIOWEGO, tj. IŻ produktu; oraz upiec sobie CHLEB typu KR-IRL, o którym Ona mówiła: OBYWATEL ŚWIATA, co oczywiste przecież.

    Zobacz też, prawdy biologiczne; IRL KRAKÓW.
    __Książka; _pt._______: PORADNIK ŻYWIENIOWY człowieka w XXI wieku.
    Wydanie drugie: zaktualizowane i uzupełnione.
    __Skrót adresu strony w Internecie_______: MAGDALIRL

    Pozdrawiam Ciebie i WSZYSTKICH

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  2. Kolejne GENIALNE porady! :*)
    Punkt 10-ty zdecydowanie motywuje! ;P

    -> wlasnie zaczynam diete!:)

    Pozdr serdecznie, Iza! :*)

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  3. Witam!
    Mam cukrzycę typu2 i upiekłam sobie ten chlebek KR- IRL , wyniki były szokujące!!!!!!!!!!!!!!!
    -cukier po 2 szt chlebka bez masła +2 plastry szynki z indyka + 1średni pomidor był 199 !!!!!!!!!!!!!!!szok
    a cukier poranny miałam 129!!!!!!!!!!
    Przy zwykłym chlebie cukier mój to średnio po zjedzeniu po 2 godzinach wynosi 116-130 a ranny 96-112.
    Tak więc przestrzegam cukrzyków i nie radzę jeść tego chlebka!!!!!!
    Co do IG to jedzenie ziemniaków , ryżu białego i kaszy jaglanej , w dozwolonuch ilościach dla cukrzyka , to cukier szaleje!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Stosując się do IG zapewniam sobie bardzo niski cukier i dobre samopoczucie!!!!!!!!!!!!!!! A chodzi oto aby cukrzyk w swej chorobie dbało zdrowie!!!!!!!!!!!!!!!!Pozdrawiam, Danuta.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  4. Przestrzegam przed tak lekkomyślnym i zgeneralizowanym zalecaniem utopijnych wizualizacji – pewnemu procentowi to pomaga, jednakże w przypadku bardzo wielu klientów można uzyskać li i tylko poglębienie dysonansu poznawczego i co za tym idzie redukowanie go = usprawiedliwianie tycia.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>